zaterdag 7 februari 2015

Met van alles bezig


Brood bakken
Vandaag ben ik wel druk, maar er komen dit keer geen projectjes af. Dan behalve het brood dat nu in mijn broodbakmachine zit. ;-) Over een uurtje of 2 vult de geur van versgebakken brood weer mijn huis. De broodbakmachine heb ik vorig jaar gekocht bij de Aldi voor ca 45 euro. Omdat het brood minder dan een euro kost om te maken, heb ik dit vast snel terugverdiend. Destijds heb ik expres voor een goedkope machine gekozen, om vast te stellen of het beviel, en of ik wel zelf zou blijven bakken. En dat is het geval.

Tuinmeubels verven
Vanmorgen ben ik ook weer verder gegaan met het schilderen van mijn houten tuinsetje. Eerder had ik al de onderkanten van de poten eraf gezaagd, omdat die volkomen vermolmd waren. En de boel is in de grondverf gezet. Maar ja, nu moet er worden afgelakt. Dat doe ik op de bovenverdieping, zodat daar een raampje kan worden opengezet voor de ventilatie. Beneden in de woonkamer wil ik die stank niet hebben. De grondverf was op waterbasis, dus dat was geen probleem. Maar de aflak is op terpetinebasis, en dan kun je een paar uur je lol op. Lange droogtijd, en veel verschillende kanten te schilderen. Dit is zo'n typisch stap-voor-stap-project, waar ik zo af en toe weer aan verder werk.

Boodschappen doen
Dan ga ik straks nog even boodschappen doen. Pasen komt eraan, dus ik wil iets ei-vormigs gaan fabriceren. Kleine ballonnetjes kopen dus.

Sollicitatie
Vanmorgen heb ik gesollicteerd op een functie voor HR Administrateur. Ik ben benieuwd of dat wat wordt. De vacatures van Randstad worden wel erg vaak bekeken. Maar ja, als het niets wordt, hoef ik mij ook weer niet te vervelen, gelukkig. Hele dagen stil zitten is niet goed voor een mens. Dus houd ik mijn 'te doen lijstje' goed gevuld.

Toch weer 7 broden ...
Op mijn te-doen-lijstje staat nog:

  • het beginnen van een 'community' op Google+ en Instagram, voor tuinieren en knutselen;
  • paaseieren maken;
  • een 'koude bak' maken voor het buiten opkweken van vroege voorjaarsgroenten;
  • iedere week een stukje rolborder halen bij Karwei, zodat ik daar straks een verhoogd zaaibed van kan maken in de moestuin. Dit doe ik in delen, want ik kan per fiets maar één deel per keer meenemen. Bovendien maak ik graag gebruik van kortingsbonnen, dus dan kun je beter steeds even het nieuwe aanbiedingskrantje afwachten, als de klus geen haast heeft. De bonnen zijn tenslotte maar voor één artikel per keer. En voor de € 3,50 die ik kan besparen, kan ik weer zo'n drieënhalf kilopak volkorenmeel halen voor het bakken van 7 broden van 500 gram. Voor vandaag had ik nog kortingsbonnen liggen. 





Geen opmerkingen: