maandag 23 maart 2015

Makkelijk gaatje maken in blik

Conservenblikken kunnen goed gebruikt worden om potjes van te maken voor planten of spulletjes. Je kunt er ook een houder voor waxinelichtjes van maken, door er een patroon van gaatjes in te maken.

Blik in vorm houden
Om het gaatje makkelijker in het blik te kunnen slaan, vul ik deze eerst met zand en water. Zo zet ik het blik in de vriezer. Zodra de inhoud bevroren is, kan met een hamer en spijker een gaatje in het blik worden geslagen. Op deze manier blijft het blik mooi in vorm. Je kunt het blik op zijn kant neerleggen op een handdoek.

Plantenhanger
Ik wil graag een bundel geverfde blikken samen kunnen ophangen met kruiden erin. In een aantal blikken maak ik daarom één gaatje. Daar kan ik straks de touwtjes doorheen rijgen. Uiteraard kun je ook aan twee kanten een gaatje maken, en daar ijzerdraad doorheen doen. Dan maak je er een emmertje van.

Geen opmerkingen: