dinsdag 29 maart 2016

Groei! Groei!


De lente is in aantocht. Komend weekend wordt het tegen de 20 graden, is voorspeld. Vandaag zag ik dat de blauwe druifjes beginnen te bloeien. Eindelijk komt er iets op!

Zaden droog bewaren

Het zaaien gaat gestaag door. In de kas bewaar ik alleen zaden die in maart/april gezaaid kunnen worden. Die bewaar ik in een doos, met kleine zakjes sylicacel erbij. Dat is een middel dat bijvoorbeeld ook voedingssupplementen droog houdt. Of je nieuwe schoenen. In schoenendozen en potjes vitaminen kom je deze zakjes meestal tegen.

Thuis bewaar ik de overige zaden. Omdat ik niet zoveel sylicacel zakjes heb, heb ik daarvoor rijst gekookt en gedroogd. Die heb ik op de bodem van een afsluitbaar curverboxje gestrooid. Deze rijst heeft dan dezelfde werking; het droog houden van de zaden.


Geen opmerkingen: