woensdag 28 januari 2015

Laat de zon maar komen

Gisteren heb ik de zaden ontvangen die ik besteld heb voor de volkstuin die ik vanaf dit jaar ga huren. Een kleine greep uit de collectie staat op de foto. Met wat handigheid kan ik voor het volgende jaar bepaalde planten zelf vermeerderen door te scheuren, stekken, of nieuwe zaden te oogsten. Veel informatie is van internet te halen, maar de volkstuinders zullen - tussen het koffiedrinken door - ook vast veel kneepjes met me willen delen.

Toiletrollen?
Ja, dat zie je goed op de foto. Spannend is namelijk het feit dat ik nog in het geheel geen tuinspullen heb, dan behalve een gewone (grote) hark en een handschepje. O ja, en wat zaaibakjes. Plus € 55,- per week om van te leven, na aftrek van de vaste lasten.
Terwijl ik op mijn tuintje nog moet zorgen voor een afsluitbare gereedschapskist, als ik niet met gieter en hark op de fiets wil blijven zitten. Dat zal waarschijnlijk tot de zomer (ontvangst vakantiegeld wel het geval zijn). De toiletrollen zijn bedoeld voor een alternatieve kweekbak. Hoe dat werkt zie je bijvoorbeeld op deze pagina.

Voorzaaien
Een aantal plantjes kunnen binnen worden voorgezaaid. Welke dat zijn, ga ik nu uitzoeken. Voor het zaaien zou het handig zijn als mijn tuintafeltje weer goed in de verf stond. Dus ook daar ga ik mee verder. En uiteraard moet ik op zoek naar een oplossing voor de aanschaf van of het maken van goedkope 'koude bakken'.







Geen opmerkingen: